Zakres usług świadczonych przez Miejski Zarząd Nieruchomości na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych
- Szczegóły
- Kategoria: Informacje dla mieszkańców
OBSŁUGA W RAMACH ZARZĄDU
- Wykonywanie obowiązku rejestrowego Wspólnoty Mieszkaniowej (REGON, NIP,
rachunek bankowy), - Zawieranie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz),
- Zawieranie umów na usługi (sprzątanie, dzierżawa pojemników na odpady komunalne,
przeglądy techniczne, ekspertyzy, remonty, nadzory), - Zawieranie umowy ubezpieczenia budynku,
- Przygotowanie i przeprowadzanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- Opracowanie planów zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami
właścicieli
ADMINISTROWANIE
- Wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz
negocjowanie cen i warunków umów, - Kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów
wspólnych nieruchomości, - Kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości,
- Dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników
przez podmioty zewnętrzne, w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów, - Nadzór nad terminowym wykonywaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów
nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z
wymaganiami Prawa Budowlanego, - Sporządzenie regulaminów oraz instrukcji dot. nieruchomości wspólnych,
- Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i
użytkownikami nieruchomości, - Prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów,
maili), - Kontakt telefoniczny z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców,
- Przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- Prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
- Wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali
OBSŁUGA PRAWNA
- Reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- Przygotowanie umów na dostawy mediów, usług i roboty budowlane,
- Opracowywanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, itp.),
- W sprawach szczególnie skomplikowanych współpracujemy z kancelarią prawną.
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- Otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i usług,
- Prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- Pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek i wpłat za media,
- Pobieranie dochodów z pożytków,
- Windykacja należności,
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i składanie deklaracji.
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym Książki Obiektu
Budowlanego, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego, - Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń
stanowiących jej wyposażenie, - Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- Przyjmowanie i zlecanie usunięcia usterek części wspólnych,
- Kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
- Wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
- Bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- Przygotowywanie planów remontowych,
- Wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.
ZAPRASZAMY WSPÓŁWŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI DO WSPÓŁPRACY.