Aktualności

Miejski Zarząd Nieruchomości w Świdnicy przypomina najemcom lokali komunalnych o obowiązku terminowego wnoszenia opłat związanych z najmowanym lokalem.

Od 15 kwietnia 2022 roku został zniesiony zakaz eksmisji, który obowiązywał w Polsce przez ponad dwa lata w związku z pandemią COVID-19 .

Postępowanie eksmisyjne może być wszczęte z wielu powodów, jednakże zdecydowanie najczęstszym powodem są problemy lokatorów w opłacaniu czynszu i powstałe z tego tytułu zadłużenia w opłatach za mieszkanie. W celu uniknięcia eksmisji z lokalu prosimy najemców o terminowe opłacanie czynszu i pozostałych opłat związanych z zajmowanym lokalem (woda, nieczystości płynne, nieczystości stałe, c.o. ) .

Przypominamy również, że osoba na której ciąży dług z tytułu braku regulowania czynszu najmu lub opłat związanych z zamieszkiwaniem w lokalu komunalnym może ubiegać się o udzielenie pomocy w spłacie długu poprzez rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności długu. Warunkiem udzielenia w/w pomocy jest opłacanie przez okres 3 miesięcy bieżącego wymiaru czynszu i pozostałych opłat. Zapraszamy do kontaktu z naszymi pracownikami w celu rozwiązywania problemu zadłużenia lokali i uniknięcia rozstrzygnięć ostatecznych.

Miejski Zarząd Nieruchomości w Świdnicy informuje, 
iż w związku ze zniesieniem obostrzeń
związanych z COVID-19 firma zostaje otwarta
na bezpośrednią obsługę interesantów. Z uwagi na
powyższe zmienia się
dotychczasową organizację
przyjęć mieszkańców. Więcej informacji...

OGŁOSZENIE

Miejski Zarząd Nieruchomości oferuje do wynajmu obiekt użytkowy

przy ul. Łukasińskiego 7 w Świdnicy (budynek „C”)

Budynek użytkowy posiada trzy kondygnacje, o łącznej powierzchni 435,28m2, w tym:

- parter: 3 pomieszczenia użytkowe,

- I piętro: 5 pomieszczeń biurowych, hol z możliwością adaptacji, 2 sanitariaty,

- II piętro: 2 pomieszczenia biurowe, sanitariat, strych z możliwością adaptacji.

Czytaj więcej...

Miejski Zarząd Nieruchomości w Świdnicy informuje, iż dotarła do nas informacja osobach (kobieta i mężczyzna), które podszywają się pod pracowników naszego zakładu i rzekomo doręczają nadpłaty z rozliczenia zaliczek z tytułu rozliczenia kosztów zużycia wody i odprowadzenia ścieków. Z uwagi na powyższe pragniemy zdementować informację o prowadzeniu takiej praktyki przez tut. zakład.

Jednocześnie informujemy, iż pracownicy naszego zakładu wyposażeni są w imienne identyfikatory i odwiedzają Państwa lokale wyłącznie w celu sprawdzenia stanu technicznego lokalu lub odczytów wodomierzy. Firma nasza nie dokonuje rozliczeń w formie bezpośrednich zwrotów gotówki poprzez naszych pracowników, a także nie pobiera wpłat gotówkowych z tyt. czynszu, czy pozostałych opłat.

Apelujemy zatem do mieszkańców administrowanych przez MZN budynków o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi.

Przypominamy, że zgodnie z Ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1182, zm.1309) najemcy są obowiązani utrzymywać lokale oraz zajmowane pomieszczenia we właściwym stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym.  Miejski Zarząd Nieruchomości będzie przyjmował zgłoszenia najemców dot. niewłaściwego funkcjonowania instalacji lub urządzeń, których naprawa/wymiana jest obowiązkiem użytkowników lokali, ale  osoba dokonująca takiego zgłoszenia zostanie obciążona zgodnie z fakturą wykonawcy za w/w roboty. Wykaz napraw i konserwacji obciążających  najemców został przedstawiony w   zakładce „Informacjach dla mieszkańców”.